fredag 13 juli 2007

Vinbärsfrossa

Nu blev det inte som jag hoppades igår, regn på förmiddagen, utan vi; Rudolf, Peter, Quinta och jag, kunde spela 9 hål golf på morgonen med ups and downs mest hela tiden. Men det är alltid kul ändå, när man väl kommer ut på banan. Nu får vi försöka leva upp till föresatsen som sattes innan semestern började, attt spela minst 9 hål golf varje morgon, om inte annat så är det bra för figuren både för Peter och mig själv.



Oavsett om jag fick energi av dagens runda så tog jag på eftermiddagen tag i rödvinbärsbuskarna som formligen bågnar av bär denna sommar. Fullständigt ermbarmligt tråkig sysselsättning men efter några timmar var jag ganska nöjd och efter ytterligare lite syltkokning vet jag med mig att jag är mycket nöjd inför vinterns gröt- eller filmjöksfrukostar.


Nu ska jag efter detta unna mig att sätta mig i den gröna fåtöljen i biblioteket och fortsätta med "Luftslottet som sprängdes" och hoppas på att det blir regn i morgon i alla fall.......

Inga kommentarer: