onsdag 25 juli 2007

Trädgårdsmästarbänk

Nu är trädgårdsbordet färdigt som jag skrev om tidigare och det blev ett riktigt trädgårdsmästarbord måste jag säga. Har rensat bland gamla krukor och har bara det jag behöver kvar, en korg med plastkrukor, höganäskärl med lekakulor, skärvor, vit "sten", sten, jord och byttor med pinnar och fågelskrämmor. Har även fått upp alla trädgårdsredskap av litet format på krokar runt bänken. Hittade även en gammal anslagstavla som kom väl till pass. Denna bänk kommer jag att ha mycket nytta av framöver det känner och märker jag redan nu. Trappan på baksidan av altan har helt plötsligt fått en mening, bordet står ju precis nedanför.

Har lyckats plantera om blommorna som jag normalt har på jobbet i bevattningskärl så förmodligen kan de hålla sig lite fräschare i fortsättningen också. Märkligt att det är så enkelt att göra vissa saker när man väl har en fungerande miljö.

1 kommentar:

Roger Ståhl sa...

Fint bord. har maken snickrat?