lördag 21 juli 2007

Mellanstationsbesök

Kristin har precis kommit tillbaka efter sitt sommarbesök i Lund och i morgon kommer även Antonia hit på blixvisit. Jättekul att de kommer hit båda två, det uppskattar vi verkligen.

På bilden sitter Kristin i "gröningen" och läser sista
Harry Potter-boken, med blandade känslor efter vad jag förstår, eftersom i och med att sista sidan är läst är Harry Potter-eran slut. Hon vill nog både läsa så fort som möjligt för att komma lika långt som Antonia men också spara på känslan så länge det går.
Spännande att höra hur slutet blir......... säger jag som inte läst någon av Potter-böckerna.

Efter att vi hämtat Antonia i Alvesta åkte vi till Öhr för att "fika" på Systrarna Skogströms Lantcafé i Öhr. Ett underbart gammeldags café med härliga mackor och kaffebröd, själv åt jag Rostbiffsmacka på Fröken Fräken och därefter en Jitterbugg med kaffe därtill. Vad jag alltid måste göra när jag är på detta ställe är att besöka Klockaregårdens Trädgårdsbutik som ligger granne med Cafét. Ett härligt ställe som väcker odlarglädjen till liv, vilket också är deras slogan, se vidare http://www.klockaregarden.se/.

På hemvägen åkte vi via Aneboda och besökte äntligen stället med hela trädgården full av trädgårsstatyer som vi åkt förbi så många gånger tidigare men aldrig tagit oss tid att granska.

Förmodligen det värsta jag vet egentligen men i och med att det var så mycket figurer blev det faktiskt ganska intressant, helt klart värt ett besök, 5:- kostade det.

Dagen efter åkte de tidigt på morgonen och ägnade halva dagen åt
Liseberg i Göteborg och tillbaka på Björkhaga på kvällningen verkade de vara ganska nöjda, eller hur ?!;
Jag kan bara konstatera att jag börjar nog bli gammal, känner ingen längtan över huvudtaget efter detta. Minns när jag för tio år sedan skulle åka Berg- och dalbana med Antonia och höll henne krampaktigt i armen för att hon inte skulle ramla av (förmodligen var jag så livrädd själv för att ramla av) det var en vidrig upplevelse och jag är mycket tacksam för att att hon uppenbarligen inte har fått några bestående men av den resan.

Inga kommentarer: