lördag 21 juli 2007

Rabatt-inlägg

Rabatten blev faktiskt klar fortare än jag räknat med och min självsäkerhet när det gällde att hitta sten gick snabbt över, det blev bara en liten hög precis perfekt som avslut på rabatten.

Växterna jag valde blev rhododendron, järnek, lammöron och vit malört samt tre ädeltujor som jag hade sedan tidigare i krukor framför entrén. Det blev helt perfekt om jag får säga det själv, avskalat klassiskt utan en massa lullull.

Peter överraskade mig därefter med två stycken fyrkantiga stora krukor som vi ska ha på stenanläggningen framför huset med rundformade buxbomklot i så småningom.
Jag hade tänkt ha några rosor i rabatten också men det blev inte bra, så de fyra marktäckande Floribundarosorna med namn Bonica hamnade i krukorna på baksidan av huset istället, vilket också blev riktigt bra. Viktigt när man planterat är ju vattningen och där bönhördes jag tydligen för idag, nu på eftermiddagen, regnar det oavbrutet.
Peter håller på att snickra ett trädgårdsbord till mig som jag säkert kommer att återkomma till när det ska "inredas" så småningom.

Inga kommentarer: