söndag 15 juli 2007

Anläggande av rabatt

Idag är det en riktigt blåsig sommardag men det börjar faktiskt bli lite värme i alla fall. Jag tänkte ägna min dag åt att börja anlägga en ny rabatt på framsidan utanför Rudolfs del av huset.
Gick ut och tog lite bilder på tidigare skapanden, måste ju få det att bli i samma stil. Har tänkt mig att först och främst använda tujorna som står i krukor på fram- och baksidan, rhododendronbuskar, lammöron, vit malört och några pioner eller rosenbuskar tror jag. Kanske får jag komplettera med lite stäppsalvia eller kantnepeta för att få in lite blått i rabatten också. Men först gäller det att börja gräva och plocka bort sten naturligtvis som det är gott om vart man än gräver i jorden här. Så det blir nog några dagsverken skulle jag tro innan detta blir klart.
Så här ser det ut på baksidan i alla fall:
Vissa åkter till USA för att gräva guld men jag stannar nog
hemma för att gräva sten istället, det är jag ju garanterad att hitta.

Inga kommentarer: