fredag 23 maj 2008

Verb - den kontaktsökande skon

Nu tror jag att jag föregår Peter för en gångs skull, detta skulle nog passat honom att skriva om egentligen.
Skor är ju någonting vi måste ha och tidvis kan jag nog till och med känna lite mani och köpa på mig tre-fyra par på en gång. Dock är skor egentligen ingenting som utvecklats speciellt de sista tusen åren, men nu har man lyckats utveckla en datorstyrd sko. Den heter alltså Verb och den känner av vad du gör, springer du är dämpningen hård, går du är den mjukare, den ställer alltså hela tiden om sig för din maximala bekvämlighet. Naturligtvis kan den kopplas till datan så man kan justera inställningarna. Det jag dock tycker är häftigast är att skorna kan ta kontakt med andra Verb-skor i närheten. Om man knackar med tån i marken så skickas ditt visitkort över till berörd person, eller snarare berörd sko. Snacka om ett nytt sätt att flörta, men i och för sig det är ett extremt kostsamt sätt att få kontakt, det innebär att både man själv och"offret" ska hosta upp 4.700 kronor för ett par skor plus att det gäller ju att man har dem på sig vid rätt tillfälle också. Om du är intresserad att få veta mer om själva skon följd länken http://www.verbforshoe.com.

1 kommentar:

Unknown sa...

Spännade sko och ett intressant namn som egentligen borde vara ett adjektiv eftersom den har egenskapen av att vara smart.
Namnet Verbshoe är ju i sig ett substantiv.