söndag 18 maj 2008

Sommarrabatt

Vid sidan av hundgården, som för den delen aldrig används, har jag nu anlagt två sommarrabatter.
Tidigare hade jag planterat några förskrämda plantor, typ Pion, fingerborgsblomma och något annat och lagt sten runt omkring. Men det hade fullständigt förvildats och liknade ingenting.
På grund härav har jag nu lyckats anlägga ytterligare ett stenröse av all sten som blev över både ovan- och nerifrån jorden.

Nu har jag istället på denna plats anlagt två härliga rabatter med luktärter som slingrar uppför väggarna, krasse som också slingrar sig uppåt och därunder ringblommor i massor, blåklint och lövkojor. Om några dagar hoppas jag att jag ska se de första små skotten komma upp. Tanken är att vi ska kunna unna oss att plocka in rikligt med snittblommor under hela sommaren, det är ju så underbart.



Nu återstår bara att se om önskedrömmen införlivas.

Inga kommentarer: