fredag 23 maj 2008

Mary Kay

Jag har en väninna som är hudvårdskonsulent hos Mary Kay och det måste jag säga hittills har varit en positiv upplevelse.
Jag var med på hennes första klass i september vilket innebar en ordentlig hudgenomgång som resulterade i rengöringskräm, underlagskräm och en foundation. Foundation som jag aldrig använt i hela mitt liv, men det är ju helt suveränt. Kompletterade, eller snarare Peter kompletterade i julklapp till mig, med en Time Wise Day and Night Solution, heltäckand skydd dag som natt.
Nu i maj var det dags för en SPA-kväll, vilket innebär speciell omvårdnad om våra stackars fötter. Alla hade vi med oss varsin balja och handduk. Det blev en start med rengöringskräm, skrubb och därefter en underbar kräm för fötterna, fast enligt namnet är det för händerna. I samma veva fick vi testa en duschkräm kombinerad med raklödder på vaderna (fast egentligen är den för hela kroppen) så även de fick en behandling och rakning inför solandet framöver. Avslutade med en skön kroppslotion som verkligen kändes underbar. Naturligtvis kunde jag inte låta bli utan köpte både fotvårdsprodukterna, den kombinerade duschkrämen, kroppslotionen och en ansiktskräm för utomhusbruk, vilket det kommer bli mycket av framöver.
Produkterna i Mary Kay är så otroligt dryga, den kräm jag köpte i september ersatte jag med en ny för två veckor sedan, så även om priset är lite mer än vad jag är van vid undrar jag om det inte i slutändan "lönar" sig då det är så varaktigt.

Inga kommentarer: