söndag 4 maj 2008

Valborg och fyra första dagars majhelg

Det har varit en helt fantastisk helg, det känns som jag varit ledig hur länge som helst. I förmiddags satt jag och solade och lite brunhet på ben och bröst har jag fått i alla fall. Jag har ju ägnat den mesta tiden i övrigt åt vårbruket naturligtvis. På framsidan fick jag till det sista med att få ner en lagerhägg med massor av stenar som accessoar utanför Rudolfs lägenhet. Jag har rensat och gjort i ordning den stora rabatten och tagit bort myntan som spridit sig som en utomjordning med stora underjordiska kanaler som jag slitit bort. Jag har fått ner min älskade julros tillsammans med föregående års och hoppas att de ska trivas tillsammans. Har planterat om lite grann och satt dit en ny bambu, och flyttat ihop en del växter till större grupper typ kantnepetan, dagliljorna, luktviolen, stäppsalvian och aklejan. Jag kompletterade med några nävor och en rosenmalva, ska plantera tre till men de var slut hos trädgårdsmästaren. På baksidan har vi fått till Rudolfs uteplats äntligen med några Grythyttan- stolar som han haft staplade på varann på balkongen, Peter kompletterade med ytterligare ett parasoll och i veckan ska jag försöka få fatt i ett vitt bord, vilket i sig verkar vara en omöjlighet, men skam den som ger sig.
I övrigt skulle vi spelat golf idag men Rudolf fick ont i knät och Peter i nacken så det blev inget med den saken. Vi satt ute och åt glass efter en middag på sparris med källarrökt skinka , hollandaissås och tyskt vitt spetläse vin, inte alls fel avslutning på denna härliga helg.

Inga kommentarer: