fredag 6 juni 2008

Ingrid Marie

Mamma och pappa har varit på besök igen och jag tror att vi allihop tyckte det var lyckat. Solen har ju strålat i stort sett hela tiden, vilket medförde att de båda heliofilerna låg och solade på gräsmattan en stor del av tiden.
Vi har som vanligt ätit en massa god mat också, grillspett av jätteräkor, ugnsbakad lax med gul sparris, grillad entrecote med sallad och diverse kalla såser, polenta med karljohan och parmaskinka och en oförglömlig Manhattan inmundigad på porchen på framsidan.
För övrigt har vi inte gjort så mycket förutom att prata och diskutera en massa världsliga och små ting.
De ville ge oss ett vårdträd som vi invigde, det var bara det att trädet, ett äppelträd av sorten Ingrid Marie, inte var på plats utan sken med sin frånvaro, på grund av det varma vädret och bristen på vatten i brunnen väntar jag med hemtransport av det tills det svenska sommarvädret infinner sig. I alla fall fick trädet ett värdigt välkomnande med champagne och egen namnbricka.
Jag vet att båda två tyckte det var kul att vara här när naturen visade sig från sin bästa sida, och trädgården likaså. Min pappa är ju intresserad av trädgård och min morfar var trädgårdsmästare så därför var det lite kul att de fick se vad jag i all anspråkslöshet lyckats åstadkomma av mitt ärvda intresse.
På måndageftermiddagen tog de bussen tillbaka till Helsingborg och jag har tänkt åka ner och besöka dem efter midsommar, för att eventuellt gå på Fredriksdals Friluftsteater och titta på Rabalder i Ramlösa med Eva Rydberg, det vore lite kul. Sen måste vi ju även fylla på vin- och spritförrådet så en tur till Helsingör får det bli också.

Inga kommentarer: