tisdag 17 juni 2008

Tjejträff

Den här helgen har jag haft mina gamla arbetskamrater från Bure-tiden på besök. Vi försöker träffas två gånger om året, men oftast har det bara blivit en gång och ens det. Men nu känns det som det har blivit lite mer angeläget för oss allihop, det hänger väl ihop med den stigande åldern kan jag tänka mig, så nu har vi bestämt att vi ska träffas i Elisabeths nya lya i september.

Elisabeth och Lilian, som är lediga på fredagarna kom redan på fredagseftermiddagen så vi tog oss en tur ner till vårt båt-/bastuhus vid sjön, där vi fullständigt slappnade av, Elisabeth slumrade till och med av vågornas kluckande och Lilians pratande. När vi kom upp till huset igen hade Iréne infunnit sig, hon hade som vanligt mycket på jobbet hos Santa Maria. Hon hade med sig en jättelåda med massor av härliga grillkryddor, marinader och såser för sommarens grillfester. Härligt, det får nästan stå i lådan, gör sig bäst så.

Peter stod för middagen, som bestod av lamm på rotfrukter och potatis i ugnen med Maries goda getostsås. Gudagott! Glass som efterrätt. Kvällen avlöpte med massor av tjatter naturligvis så vi la oss ganska sent/tidigt. Så himla trevligt, för mig känns det som vi träffades igår, fast egentligen sågs och hördes vi i vintras när de firade min födelsedag med bowling och middag, då även Johan och Bertil var med.

Precis som Elisabeth skrev i sitt mail efteråt tror jag vi hittat vår form att träffas, kanske ska lite golf ingå också, men nu hade ju Lilian brutit handleden så det gick inte, men vi ser fram emot att spela på Hills i höst. Jättekul att känna er tjejer, ni ger mig så mycket energi.

Inga kommentarer: