torsdag 1 april 2010

Påskdags


Idag är det skärtorsdag och jag har varit ledig hela dagen.
Jobbade igår i stort sett från klockan 08.00 på morgonen till 24.00 på kvällen, med 2-timmars påskpyntande däremellan. Mycket blandad kompott med uppsättande av gardinstänger och liknande på förmiddagen och oplanerat 3-timmarsmöte med potentiell uppdragsgivare från lunch (då jag skulle varit ledig egentligen) och därefter hem och så på igen vid 18-tiden med 2-rättersmiddag till enormt trevliga och positiva kunder. Så det var helt OK.
Idag har det blivit mycket pysslande med påskris, påskliljor, påsktulpaner, påskpromenad med Eva, påsktest av golfbilen, påskfika, påskstädning därefter middag på röding med kantarellpotatis (vilket jag verkligen inte kan sätta påsk framför, däremot gudomlig).
Det har gått enormt fort sedan dess att vi hade höga snövallar runt husknuten och nu spirar krokus, vintergäck och snödroppar i rabatterna, och det är bara drygt två veckors skillnad. Det är otroligt. Hade någon slagit vad med mig för två veckor sedan om att snön skulle vara borta till påsk hade jag gladeligen antagit det vadet, för det trodde jag aldrig.
Härligt med sommartiden också, nu börjar det ju inte skymma förrän vid 20-tiden. Jag har sagt det förut, jag tycker vi ska ha sommartid året runt.
GLAD PÅSK!

1 kommentar:

Ylva sa...

Påskpuuuh & -pust... :-)