måndag 5 april 2010

Annandag påsk

Nu har jag fullföljt min påsksvit i alla fall, vi får se om det blir ett långt uppehåll igen eller om jag rent av fått blodad tand att återigen dela med mig lite av min vardag till den som är intresserad.

Idag kom jag att tänka på en artikel jag läste för ett tag sedan, vilken jag tyckte var en smula intressant.

Det är nämligen så att det finns ett Darwinpris som årligen delas ut till den eller de som gjort mest för att förbättra den mänskliga genpoolen genom att avlägsna sig själva från den eller ofrivilligt lyckats sterilisera sig på ett utomordentligt klantigt eller idiotiskt sätt.

De som kvalificerade sig som vinnare år 2009 var två belgiska bankrånare som skulle göra ett olagligt uttag i en bankomat och lyckades med bedriften att spränga både bankomaten och sig själva i luften i en och samma smäll.
Andra pris gick till en karl i Florida som sittandes i en bilkö blev så kissnödig att han klev ur sin bil och hoppade över ett staket för att slå en drill utan att inse att han befann sig på en bro.
Trea kom en kvinna som i hällregn och trots översvämningsvarningar körde ner sin moped i en ravin där hon till och med höll på att drunkna. Efter att ha blivit räddad i sist stund av en polisman omkom hon när hon hoppade tillbaka i vattnet för att rädda mopeden.

För den som vill läsa om ännu fler klantskallar kan titta vidare här, http://www.darwinawards.com/


P.S.
Är det så att man bara skadat sig kan man faktiskt till och med få ett hedersomnämnande,
om skadan uppstod på ett tillräckligt spektakulärt sätt. Helt otroligt.
D.S.


1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Helt otroligt galet... men jag kan inte hålla mig för skratt.
Gjorde en grej på resan som nästan skulle platsa för hedersomnämnande för jag överlevde iallafall.
La Gomera heter ön jag varit på.
Ha det gott
Annika