onsdag 1 april 2009

Bokbindande är verkligen trollbindande

I förra veckan avslutades årets omgång av Bokbinderikursen. En kurs som jag nog gått på i alla fall fyra år tror jag. Och det är otroligt roligt och kreativt. De tidigare åren har jag mest ägnat mig att binda in gamla trasiga böcker och förvandla dem till en enklare form av franska band. 
Men den här sista terminen har varit extra kul då jag gett mig på en annan form av inbindning. Jag gjorde två böcker av vikta A3 ark som sytts ihop med band som spänns och klistras fast på utsidan av de klädda pärmarna. Detta kan ju göras i oändligt många varianter, det är bara fantasin som begränsar en. 
Den ena boken ska användas till att notera och skissa på våra olika projekt vi alltid har på gång och den andra ska nog bli en liten minnesbok med text, bilder och kort - kanske till någon som fyller år, vi får se.

1 kommentar:

Unknown sa...

Elegant head line