fredag 3 april 2009

Ääääääääntligen

Äntligen får jag ägna mig åt det roligaste jag vet. Nämligen att jobba i trädgården och med allting runtomkring den. Det är tredje dagen med helt fantastiskt väder, sol och +15 grader. Igår var det lite blåsigt men det mojnade framåt eftermiddagen.
Rudolf, Quinta och jag gick årets första 9 hål i onsdags, inte för Rudolf naturligtvis, men för mig och Quinta var det debut.
Igår och idag på förmiddagen var det bortrensning av alla löv i rabatterna och av allt gammalt gräs i den vilda trädgården. 
Därefter var det dags att plocka ut, tvätta av och lägga ut dynor på alla utemöbler.  Så nyss kunde jag faktiskt sitta ute och läsa tidningen utan att bylsa på mig massor av kläder.
Ikväll blir det årets första grillning, vilket vi troligtvis inte är ensamma om, och det ser jag verkligen framemot. 

Inga kommentarer: