torsdag 2 april 2009

Anonyma Klubben

Hörde igårkväll om en klubb som heter Anonyma Klubben som jag absolut ska knyta an till.  Det finns ingen medlemsavgift och ingen hemsida man kan ansluta sig till utan det är helt upp till dig själv vad du tycker ska ingå. Gåvor utan tack - ingen går back.
Det kan t ex vara att jag när jag handlar betalar för en extra ros, glass, tidning, chokladkaka, bulle eller vad jag känner för och ber kassörskan ge den till den kund hon själv väljer ut och hälsar från Anonyma Klubben. Eller om någons p-avgift gått ut kan jag väl lägga i någon eller några kronor och hälsa från Anonyma Klubben. Något som händer någon gång i kassakön på ICA Kvantum är att det saknas en tia för en kund framför och då kan man ju rycka till undsättning med en guldpeng och hälsa från Anonyma Klubben.
Snacka om en liten uppoffring för att göra någon annan glad, det kan man ju helt enkelt inte tycka annat om än att det är en strålande idé. En gest som verkligen gör alla till vinnare; den som ger, den som får och i vissa fall även den som förmedlar gåvan.

1 kommentar:

Ylva sa...

Häromsistens var jag tvungen att parkera på Älvsjö stations P-plats för ett snabbt bankbesök. Älvsjö är ett pendlartillhåll, kommer man dit som jag, vid halv 11-tiden, så är man normalt rökt på p-plats. Döm om min förvåning när 1) en man lämnar området och öppnar en plats för mig och 2) när jag kliver ur bilen står en kvinna där och erbjuder mig utan ersättning sin p-biljett som det är ca 11 timmar kvar på. Guldpengar och hedersomnämnanden i Anonyma Klubben til dem! Jag går med!