söndag 23 mars 2008

Long time no see av både bloggande och Kristin

Nu är det Annandag Påsk och det har varit en jättemysig helg. På skärtorsdagen jobbade jag halvdag som sig bör. Därefter hem för att dricka en kopp kaffe med färsk ostsmörgås. Quinta och jag tog en promenad på golfbanan så hon fick springa av sig
rejält. Efter det påskstädning av huset och som pricken över i:et ett spinningpass. När jag kom hem efter det hade Peter hällt upp en välbehövlig whisky åt mig och gjort en fantastisk pastarätt med ugnsbakad tapenaderullad hel fläskkarré till.

På långfredagen kom Kristin vid 12-tiden med tåget från Lund. Inhandlande av diverse påskgodis och påskmust skedde och därefter började det stora intaget av detsamma, samtidigt som vi ägnade oss åt kopiering av bilder och musik till vår "NAS". På kvällen bjöd Peter på ugnsstekt laxsida täckt med cremefraiche/hackad dill. Det blev en ganska tidig kväll då Kristin hade gått och lagt sig vid 5-tiden på morgonen.

Påskafton började för min del med ett 60-minuters Äggstra spinningpass kl 09.30, en bra start på dagen. Kristin och jag sprang lite på stan på eftermiddagen och därefter hem för ombyte och påskmiddag tillsammans med Rudolf och Eva. Traditionsenligt med påskalamm, potatisgratäng och gräddsås naturligtvis, före det en tallrik med sill, ägg och lax och tillbehör såsom snaps och starköl. Som efterrätt babybananer, grädde och färska hallon. Mums mums!

På påskdagen som var en fantastiskt fin solig vinterdag blev det utflykt till Toftaholm Herrgård. Där var det påskpyntat och de skulle precis servera sin påskbuffé men vi fick ändå inta vårt kaffe med dopp i lobbyn.

När vi kom hem därifrån tog jag och Quinta en rejäl promenad på 1½-timme på nya delen av golfbanan. Samma känsla infann sig som när jag var liten och firade påsk uppe i svenska fjällen. Peter och Kristin satt hemma och bloggade resp facebookade.

Kristin tog tåget kl 17.57 tillbaka till Lund och då infann sig det där märkliga lugnet som alltid kommer när man haft besök, vi sitter bara i varsin fåtölj och glor och orkar nästan inte prata ens en gång. Så det blev en ganska tidig kväll efter hemmagjord restpyttipanna, vilken alltid blir god.

Nu är det som sagt Annandag Påsk och snön bara vräker ner så jag känner mig ganska nöjd att jag bokat ett Spinningpass kl 16:45 för då kan jag med gott samvete sätta mig i fåtöljen i biblioteket och läsa en god bok tills dess.

Inga kommentarer: