måndag 24 mars 2008

Min nya passion

Har förmodligen äntligen lyckats hitta någonting som gör att jag kan försöka få ordning på fettet som helt fräckt lägger sig som kuddar runt midjan. Påhoppet började ordentligt i höstas efter vår NewYork resa och en ihärdig förkylning som aldrig gav sig. Sedan dess har flera kilon lagt sig där och de är lögn i "h-vete" att bli av med bara genom promenader. Tog därför tag i
mig själv efter jul och nyår och anmälde mig på Nordic Club i Värnamo, http://www.varnamo.nordicclub.se/, och detta är inget nyårslöfte jag lovar, det ska gå denna gång. Har haft en liten downperiod på grund av saker som skett i min omgivning men nu tar jag tag i detta igen, behöver det förmodligen just nu bättre än någonsin.
Det är just Spinningen som jag har förälskat mig i, det är så himla roligt men jag ska försöka boka in några andra pass också såsom Core, Bodypump och Bodystep också.
Jag känner att jag skulle kunna gå på detta varje dag men kroppen behöver ju vila också så vissa dagar får det räcka med lunchpromenaden tillsammans med Anja och alla promenader med Quinta. Nu börjar det ju vara ljust på kvällarna när man kommer hem så det är nog dags för Lerdalapromenaderna här framöver också. Ska nog plocka fram stegräknaren vilken blir ett ytterligare tävlingsmoment.
Förhoppningsvis försvinner kuddarna runt midjan här framåt våren det ska bli skönt.

Inga kommentarer: