lördag 28 mars 2015

Trädgårdspyssel

Det blev jättefint väder här i Småland idag så jag har ägnat dagen åt att rensa bort allt visset från förra året i trädgården och klippa ner lite buskar och sly. Man får ju akta sig så man inte tar bort för mycket då det fortfarande är risk både för järnnätter och snö.
Jag har i alla fall haft en hjälpsam liten valp med mig även om hon nog ställt till mer än hjälpt mig, men det har uppenbarligen varit kul med att bita och bära runt på alla gamla grenar.

Växterna som övervintrat i växthuset, det mesta är diverse pelargoner och örter såsom rosmarin, timjan, salvia, dragon, oregano och citronmeliss verkar frodas rejält, så snart är det dags för omplantering till krukor igen. Jag har satt lite sticklingar från pelargonerna och de verkar trivas de också.
Ska bli kul att plantera om och ut och lämna plats för årets nya tomat-, gurk- och aubergineplantor och någon ny utmaning. Förra året försökte jag mig på gojibär, för de är ju så nyttiga, men det blev bara en risig buske och inget mer.

I morgon får det bli lite träning med cykelvagnen igen och ett första besök på Björkhaga brygga med lite tassdoppande för lilla Kiri.

Inga kommentarer: