fredag 2 januari 2009

Träning 2009

Nu är det som sagt ett nytt år och detta år ska bli ett riktigt träningsår har jag sagt mig, jag började ju ganska hyfsat 2008 men nu ska jag verkligen lägga in ytterligare en växel.
Jag hade satt som mål i "Body for life" att jag skulle springa Göteborgs Varvet 2009 men det är dömt att misslyckas så det sätter jag in som ett delmål 2010.
Jag ska istället försöka leva efter "Body for Life"-filosofin på vardagarna både vad gäller mat och träning, för det passar mig väldigt bra och sen unna mig det goda på fredag och efterföljande helg. Och som bonus kunna unna mig något roligt träningspass på lördag eller söndag eftermiddag.
Intervallträningen i Body for Life är ju oerhört effektiv med överkroppsträning dag 1 och ½-timmes konditionsträning på bandet därefter, underkroppsträning dag 3 med konditionsträning och tillbaka till överkroppsträning dag 5 och därefter en riktig slappardag på lördagen och sedan tillbaka på måndagen igen med underkroppsträning med konditionsträning, osv, se vidare http://bodyforlife.com/exercise/weighttraining.asp. Så kan jag ju naturligtvis inte hålla på i all evighet utan det måste ju varieras med lite annan träning typ EasyLine, Spinning, Funktionell träning, Core och MLR och så småningom löpning.
Så därför har jag idag som första pass för detta år varit på Body Pump vilket är väldigt effektivt, känns speciellt i benen så här efteråt, men det är alltid svårt med utvärdering efter första gången.
Detta låter som ett nyårslöfte men det är det absolut inte, utan det har faktiskt redan under hösten blivit lite grann som en vana och ett gift, så det är bara att hoppas på att det håller i sig.
Här är återigen länken till Nordic Club för den som är intresserad: http://www.varnamo.nordicclub.se/.

1 kommentar:

Sigge och Ylva sa...

Avundsjuk på din disciplin! Önskar vi vore hälften så duktiga! Det skulle göra en väldig massa sus på midjemåttet...