lördag 3 januari 2009

Krattenborna på hal is

Nu har några av de bofasta på Kratten, eller mer specifikt två av invånarna i "New England-huset", införskaffat sig ett par långfärdsskridskor och varit ute på sin första tur. Det ser ju helt fantastiskt ut. Känner mig verkligen sugen att göra detsamma.
Jag kommer ihåg när jag var liten att vi emellanåt var ute och åkte skridskor vid havsbandet, mamma/pappa och deras vänner hade långfärdsskridskor och när jag var lite äldre (men inte så gammal som jag är nu) och bodde i Stockholm att kompisgäng på helgerna ibland startade vid Brunnsviken och skrillade norrut. Känslan som infinner sig i kroppen när isen sjunger och dånar på håll är helt obeskrivlig.
Nu är det ju visserligen väldigt sällan som det är så fint väder och så fin klar is som det var igår, men nog vore det kul att pröva på igen.

1 kommentar:

Peter Sandén sa...

Krattenborna var ute idag, Söndag,
igen med en tur bort till Thituson och sedan en fika i solskenet på Isös södra udde. Jag, Peter, och Sara tävlade runt Isö 2 ggr och jag vann bägge gångerna trots att Sara är en hejare på att skata. Imorgon kanske vi tar en ny runda.
Peter Von Kratten