onsdag 7 januari 2009

Skiddrottningens betraktelser

Idag har det blivit årets första skidtur på golfbanan. Det var faktiskt bara en person som kört före mig och spårat vilket gjorde att det var väldigt bra förutsättningar då spåren fortfarande var så smala så skidorna precis fick plats. Det var tillräckligt ostadigt i alla fall. Jag förstår inte att det ska vara så svårt så mycket skidor som jag åkt i mitt liv. Men det är precis som att inte ha någonting under fotsulorna och vid den allra minsta baktunghet fladdrar skidorna samtidigt som hjärtat hoppar upp i halsgropen samtidigt som jag nästan står på öronen samtidigt som jag ser framför mig hur jag bryter benen i en 1-metersbacke, det är riktigt obehagligt. Men trots det var det riktigt härligt, -5 grader och strålande sol och bara jag på hela golfbanan.
Efter detta hem till huset där Peter hade gjort upp eld i öppna spisen, flyttat fram fåtölj och fotpall samt fixat kaffe med wienerbröd och vaniljhjärta. Mysigt!
För att skryta lite över mig själv och för att försvara intaget av kaffebrödet hade jag innan allt detta varit på gymet och kört stenhårt i en timme.

Inga kommentarer: