tisdag 22 juli 2008

Fortsättning på min nya passion

Nu har jag äntligen lyckats att förfina min nya passion till att även innefatta styrketräning, vilket gjort att det äntligen börjat hända något med fettvalkarna runt midjan jag skrev om i mars redan. Jag har sedan midsommarveckan regelbundet måndag/onsdag/fredag morgon åkt till Nordic Club, http://www.varnamo.nordicclub.se/, för att träna i 1½ timme. Börjar med trampmaskinen eller cykling i 10 minuter och därefter kör jag diverse träningsmaskiner i ca 40 minuter och efter det gåbandet i 30 minuter och som slutkläm trampmaskinen i 10 minuter.
Efter det känner jag mig som en ny människa, först och främst naturligtvis som en helt slut människa men efter hemkomsten och min smootie bestående av banan/färska bär och yoghurt börjar livsnerverna återkomma.
Ska efter sommaren komplettera detta med den ursprungliga passionen, dvs spinningen, några kvällar i veckan. Så beach 2009 ser jag faktiskt fram emot, även om detta är mer långsiktigt än så, kan jag väl se det som ett litet delmål i alla fall.

Inga kommentarer: