onsdag 16 juli 2008

Mamma Mia

Ikväll var Peter och jag på bio Metropol och såg Mamma Mia. Helt underbar film måste jag säga, säkert för att jag är en sådan älskare av musiken men filmen hade en mysig känsla också. Jag har ju inte sett musikalen så jag har inget att jämföra med, vilket är en fördel kanske. Skådespelarna var suveräna, naturligtvis Meryl Streep som är makalös på att kunna spela alla tänkbara roller, men även övriga, typ Pierce Brosnan som inte kunde sjunga men jag tycker han gjorde det strålande ändå, Christine Baranski som Tanya i scenen vid stranden med alla unga killar i "Does your mother know", och när Donna sjungandes Dancing Queen lockade alla kvinnor till att släppa allt de hade för händerna och dansa ner till bryggan och likaså alla killarna när de sjöng för Sophie, också på bryggan, jag får riktig gåshud av att se när alla är så glada och bjuder på sig själva via musiken och även tokar till det litegrann.
Otroligt vacker natur och miljö från ön Skopelos, vackra människor och underbar musik. Absolut en sevärd film och speciellt om man tänker på att musiken skrivits för sig och de har lyckats få ihop alla dessa låtar till en handling och film.
HELMYSIGT - detta kommer jag leva på ett tag.

Inga kommentarer: