lördag 5 april 2008

Kalv på grönbete

Nu är jag snart äntligen fri att göra precis vad jag vill och denna sommar ska jag ägna mig åt att försöka hitta tillbaka till "gamla" Lena. Den som jag själv gillar. Det här kortet stämmer väldigt väl överens med hur jag vill uppfatta mig själv, positiv, lite sportig, naturälskare och framförallt älskare av våren, denna tid då allting vaknar till liv igen. Och det är det jag känner att jag själv måste göra också.
Jag har jobbat alldeles för mycket de sista åren, och speciellt med någonting som jag inte kan stå för att jag tror på själv. Mitt bokbinderi, som verkligen är någonting som är så himla kul och kreativt har jag försakat för att jag har för mycket på jobbet, helt galet.
Mina allra käraste vänner har jag också försakat, har helt enkelt inte orkat ta tag i detta viktiga, men jag hoppas fortfarande att vi ska kunna hitta tillbaka till varann.
Denna lediga tid jag nu har framför mig ska jag ägna åt kroppslig och mental träning, läsning, bloggande, golfande, umgänge, genomförande av diverse projekt (speciellt gällande trädgården), lyssnande på sommarprogrammet i P1 och bara njuta av all min lediga tid. Som tur är har jag alltid haft den inställningen att saker och ting löser sig, vilket det också gör.

Inga kommentarer: