lördag 26 april 2008

Födelsedag igen.

Idag är det min stora dag, eller så stor är den ju egentligen inte längre den var ju större förra året känns det som.
Men hur som helst blev jag ändå uppvaktad med härliga smörgåsar och schwarswaldtårta och massor med födelsedagspresenter på morgonen. Det blev några Polo Laurent-tröjor, en gul, en orange och en gräddvit, jättefina. Som komplement till mitt spinnande fick jag också en puls-klocka som jag ska lära mig hur den fungerar, med USBminne så man lätt kan koppla upp sig och göra lite grafer över kondition, hjärtvärden och hålla koll på kroppen ganska hyfsat så slipper jag bara vara hänvisad till blodtrycksvärdet hos läkaren som oftast är förhöjt pga vitrockssyndromet. Naturligtvis förärades jag också en Riesenthel, så nu är det bara att ansöka om självscanning så blir handlandet en baggis framöver, i dubbel bemärkelse.
Jag fick också en mangel vilket jag har önskat mig länge, det finns väl inget skönare än att lägga sig på lakan som torkat ute och därefter manglats. Det ska bli mycket av den varan framöver vill jag lova. Sen får man ju inte förglömma linneservetterna som helt plötsligt står av sig själv på tallrikarna när man manglat dem.
Jag var iväg för att köpa lite växter till krukorna på porchen både på fram och baksida, det blev en bambu, lobelia, doftpelargon, murgröna, aklejor och massor av violer i alla dess former. Ska nu bara försöka hitta något till krukorna på framsidan, troligtvis blir det buxbom till krukorna vid garaget och hängsälj och något lågväxande under dem framför porchen. Man får ju försöka vara lite försiktig det är ju fortfarande april och alla växter klarar ju inte detta snabba temperaturskifande.
På kvällen var vi bjudna till Lars och Marie på middag. Vi bjöds på jättegoda trekanter av stekt tortilla med ruckola, västerbottenost, och massor av godsaker. Till huvudrätt grillat lamm, risotto, bön/oliv/avokado-röra och ugnsbakade kvisttomater och därtill vin i mängd efter eget önskemål.
Det var en väldigt bra dag, den enda abret var att Peter hade Pojksnuva och därför inte var i sitt rätta esse.

Inga kommentarer: