måndag 8 oktober 2007

Kristin på långhelgsbesök


Nu i helgen, eller rättare sagt i torsdags kväll, kom Kristin på visit igen och det är alltid lika kul. Hon hade hyrt en liten bil för 259:- dygnet inkl 10 mil. Jag var ju så flott och tänkte att jag skulle tanka bilen åt henne när hon åkte tillbaka men det visade sig att hon kört från Lund till Värnamo på 10 liter så det blev inte vidare generöst med den saken.

På torsdagkvällen hämtade vi Peter och åt lite pasta, det blev en ganska tidig kväll för jag skulle ju jobba på fredagen. Kristin sysselsatte sig väl förmodligen när Peter hade sina telefonmöten och de kom och hämtade mig på fredageftermiddagen. Kristin och jag tog en promenad runt golfbanan innan middagen och sen satt vi och diskuterade hela kvällen vid middagsbordet tills vi gick och la oss vid halv 1-tiden. Jättekul. På lördagen var vi uppe vid 9-tiden allihop och efter frukost med tidningsläsning skyndade Kristin och jag in till stan. Vi sprang in och ut i alla affärer och av och på med kläder, men inget passade förutom en regnjacka Kristin hittade på H&M. Efter några timmars jagande och intagande av macka med kycklingröra åkte vi, läs jag, tomhänta hem. Peter var inte hemma då han spelade Ryder Cup på eftermiddagen. Kristin och Peter fick återigen roa sig själva då jag skulle på Ladies Night i Jönköping på kvällen.

På söndagen var vi återigen uppe vid 9-tiden och åt gemensam frukost och därefter lite persedelvård, då både Peter och Kristin hade väskorna fulla av smutstvättt. Lars och Marie kom förbi och fikade vid 11-tiden, och fick smaka Kristins nybakade muffins. Efter det tog Kristin och jag en liten sightseeing med bilen, bland annat åkte vi förbi

Café Herrestad vid Herrestadsjön, ett populärt ställe på sommaren då de har eget hembageri (hade naturligtvis inte öppet nu, men kul att se i alla fall) därefter åkte vi till Herrestad Bed & Breakfast, http://www.herrestadvandrarhem.se/ som ägs av Jonas och Ann-Sofie Thern. Är säkert också väldigt fint på sommaren.

Sen styrde vi kosan mot Smålänningen i Bredaryd där jag köpte lite vårlökar och Kristin en modetidning. Sedan hem, jag gick en promenad runt golfbanan igen, Kristin tittade på slutet av en film från kvällen innan och Peter monterade färdigt Webergrillen och så småningom middag bestående av lövbiffsrullader med potatisgratäng och Kristins specialefterrätt Gino. Jättegott!


Så fort går en helg, även om den kändes förhållandevis lång.

Inga kommentarer: