onsdag 3 oktober 2007

Keep walking

Vi har anmält oss till Korpens Stegtävling på jobbet. Den pågår hela oktober och vi har även anmält oss till tävlingen i april 2008. Detta sporrar mig, jag går ju i snitt runt 6.000 steg på jobbet varje dag, till skillnad mot vissa av mina arbetskamrater som kommer upp i endast 1.300, vilket för mig är fullständigt ofattbart. Jag måste emellanåt lämna rummet för att fylla på min energi, med att se lite annat folk och växla några ord i korridoren. Och i och med det fylls ju även stegen på i stegräknaren.
Eftersom jag har Quinta är jag ju "tvungen" att gå ut ett antal gånger per dag vilket ger ytterligare ca 6.000 steg, så mitt genomsnitt per dag är ca 12.000 steg, vilket gjorde att jag idag låg på plats 2.461 av ca 12.400 deltagare. Det känner jag mig ganska nöjd med, men det är ju ingen siffra/plats som är konstant utan den får jag ju kämpa om varje dag, och det är detta som triggar mig att gå ännu mer, typ Lerdala runt tror jag
Gatan heter Stora Steget
gav ca 7.000 steg och golfbanan "runt" (promenadstråket) gav ca 4.500 steg. Problemet nu är att det blir mörkt så fort så jag hinner nästan inte Lerdala runt på vardagkvällarna men det får bli desto mer på helgen.

Proton Walkers lär inte vinna nåt lagpris men vi vinner i gengäld mer gemenskap vilket är mycket mer värt.

Inga kommentarer: