lördag 7 februari 2009

Inspirationen rinner till igen

Nu börjar jag känna mig lite motiverad att fixa till och förnya lite hemmavid. Det är nog så att vårkänslorna börjar ge sig till känna igen plus att jag fick inspiration från ett utskick från Lexington och det är som vanligt - "Vill-ha-känslan" infinner sig på stört.
I början av veckan som är har det varit ett fantastiskt väder med sol och några minusgrader, men det har varit ett annat sorts ljus mot tidigare och jag inbillar mig att det är våren som är på ingång. Det var t o m så att jag kunde sitta utmed ena husväggen i lä och sola lite grann, visserligen med duntäckekappan på men ändå, vi är ju bara i början på februari.
I natt drömde jag om hur jag skulle gräva ut min ena rabatt och bland annat plantera dit rosorna som tidigare har stått i krukor och fixa till med lite stenar så man kan gå i rabatten, i alla fall när ogräset ska rensas och framför allt rosor ska plockas in.
Men detta är fortfarande bara drömmar upptäcker jag då jag tittar ut och ser att marken fortfarande är vit av snö efter torsdagens snöfall. Men snart kommer den nog i alla fall ............ , våren alltså!

Inga kommentarer: