torsdag 19 februari 2009

En trotjänare går i graven

Det är inte bara gamla bilföretag som eventuellt går i graven i dessa dagar utan även min gamla favoritskjorta som varit mig trogen i tio år. Skillnaden är väl den att jag inte tänker försöka hålla den vid liv med lite konstsömnad utan slänger den med en gång nu när den spruckit framtill. Den har varit med både på fritiden tillsammans med jeans och på jobbet tillsammans med en kavaj. Den har varit helt fantastisk och måste varit en toppenkvalitet då den i stort sett tvättats en gång varannan vecka under dessa 10 år, alltså ca 200 gånger. Hur många klädesplagg klarar det utan att naggas i kanterna.
Någon naturlig efterträdare finns inte för tillfället men rent omedvetet kommer någon att bli det, men jag skulle inte tro att den blir mig trogen lika länge.

Inga kommentarer: