söndag 17 augusti 2008

Äntligen har det hänt

Efter alla års slit med golfen känner jag att det äntligen har hänt något med spelet och min inställning till golfen. Det är först nu efter 25 års (!) spelande som jag känner att det ramlat på plats, det är väl förmätet att säga så för det gör det aldrig för en sann golfare, ena dagen upp den andra ner. Med det är samma känsla som när slalomåkningen föll på plats, en vacker dag var det jag som behärskade skidor och backar inte tvärtom.
Vad är det man säger trägen vinner, det är ju tur att jag är en tålmodig själ annars hade jag aldrig fått uppleva detta. Nu ser jag med tillförsikt fram emot nästa runda.
Jag vet ju att jag inte kommer spela någon strålande golf bara så här men jag tycker äntligen att det är riktigt kul, och det är väl en av de viktigaste ingredienserna för att det ska kunna gå framåt. Så alla golfentusiaster som genom årens lopp försökt locka med mig - nu är jag äntligen redo - så förhoppningsvis kan ni förvänta er ett initiativ från min sida (hoppas bara att ni fortfarande är intresserade förstås).

Inga kommentarer: