onsdag 14 november 2007

Pappa 90 år

I helgen som var fyllde min pappa 90 år. Men han nöjer sig inte med det utan han har sagt att han ska bli minst 107 år, som han ska fira med att rida på en kamel. Det kommer inte förvåna mig det minsta om han lyckas genomföra det också, även om det inte låter så himla kul - men det är långt dit så han kommer nog på något roligare tills dess.

Det var i alla fall en lyckad dag nu den 1o november. Dagen började med champagne och öppnande av presenter. Av mamma fick han en Lennart Jirlow-tavla som hon köpt på ett galleri i Helsingborg och en fantastisk fin cognac som är köpt i New York. Jag hoppas verkligen att de kommer dricka av den och inte spara den i trettio år som pappa gjort med den whisky han bjöd sina gäster på dagen till ära. Av mig och Peter fick han en Alan Pain-rutig tröja, som var framtagen till deras hundraårsjubileum.

På eftermiddagen kom deras vänner från Höganäs förbi på kaffe och tårta och den vällagrade whiskyn.

På kvällen gick bara vi fyra till La Petite som ligger rakt över gatan från deras lägenhet och åt en fantastisk födelsemiddag med förrätt och huvudrätt som bestod av renfilé med utsökt vin. Kaffe och vällagrad whisky avnjöts hemma.
Jag tror att pappa var mycket nöjd med sin 90:nde födelsedag .
Passus; Den 15 februari 2008 bjöd mamma och pappa sina vänner och Peter och mig på en god middag på La Petite som tack för uppvaktningen på högtidsdagen.

Inga kommentarer: