söndag 29 november 2009

Nu är det snart jul igen ........

...... eller rättare sagt är det i alla fall första advent idag.
Jag tror aldrig att jag tidigare varit så förberedd och varit så pysslig som jag är i år. Skulle tro att jag blir väldigt inspirerad av vad vi gör på Herrestad, där vi julpysslat en del inför julborden som satte fart denna vecka. Jag har planterat amaryllislökarna, satt tazetter, julrosor och hyacinter i krukor, en del har t o m redan hunnit blomma över en omgång. Gjort en krans och girlang av granris till öppna spisen, bakat havrekakor och saffransbiscotter. Plockat ihop riktigt med fina grantoppar till alla utekrukor och fått upp belysning i dem och Peter har satt upp ljusnät över rhododendronbuskaget på baksidan vilket var det nya tillskottet utomhus i år, och det blev riktigt bra.
Nu ser vi fram emot och är riktigt laddade inför julmarknaden i Hamburg, som vi hoppas blir Ein Gutes Weihnachtsmarkt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag drog bara sladden till nätet.
pkp