tisdag 16 december 2008

Julefröjd

I söndags lyckades Rolf och Rudolf bärga en riktigt fin julgran som nu ligger utanför och väntar på att få komma in för utsmyckning. Så nu börjar julen närma sig och det visar sig även på blomfronten.
Så här blev mina amaryllis jag planterade i mitten av oktober, den ena som dessutom blev lagom hög har slagit ut med tre klockor och den andra kommer nog lagom till julafton. Fint är det i alla fall.
Min fantastiska azalea i biblioteksfönstret är inte dålig den heller, men den vill ha en slurk vatten varje dag för att trivas.
Jag har redan klarat av en omgång av både tazetter och hyacinter och det lär väl bli dags för en tredje plantering precis innan jul.


Men det är ju som jag skrivit tidigare riktigt mysigt att få njuta av detta länge.

Inga kommentarer: